16 בינואר 2013

"הלכנו בשביל הילדים" - סיכום סיור חוויתי "הבית של במבה"

הבית של במבה
איזה כיף להשתמש בתירוץ "הלכנו בשביל הילדים". באמצעות תירוץ זה אני זוכה להגיע למקומות קסומים, לשחזר רגעים נשכחים מילדותי, ולהגשים חלומות ישנים ונושנים. כך אני נהנת כמו ילדה קטנה, ושומרת על כבוד עצמי של גדולים שהרי "אנחנו כאן לא בגללי, זה הכל בשביל הילדים..."

וזאת לשון ההזמנה שנחתה בתיבת הדואר לפני מספר שבועות: "אנו מזמינים אותך ואת ילדייך ליהנות ממפגש אישי בביתו של התינוק המוכר במדינה. במפגש תוכלו ללמוד איך וממה מכינים במבה, לצפות בתהליך ייצור הבמבה, לסייר בחדרי הבית ולצפות בסרט תלת-מימדי מהנה".

אז הלכנו. בשביל הילדים...   

אך, תחילה, כמה מילים שיווקיות משכילות מדבר המפרסם: 
 
הבית של במבה
קרדיט צילום: דפנה גזית
"הבית של במבה" הינו מרכז המבקרים הרשמי של במבה, החטיף הנמכר והפופולארי ביותר בישראל. הביקור בבית של במבה הינו בחינם (עידכון: החל מקיץ 2015 דמי הכניסה ל"בית של במבה" הינם 10 ₪ לאדם), בתיאום טלפוני מראש וכולל ביקור חוויתי במפעל במבה, היכרות עם התינוק של במבה ועוד הפתעות רבות. במסגרת הביקור ב"בית של במבה" מוזמנים הילדים ליהנות ממפגש אישי בביתו של התינוק המוכר במדינה. לאורך כל הסיור מריחים המבקרים את ריח הבוטנים העוטף את המפעל כולו. במפגש נחשפים הילדים לסודות הכנת הבמבה, ויכולים לראות ממש מקרוב כיצד בוטנים ותירס מתנפחים ונאפים כדי להפוך לבמבה שהם כל כך אוהבים.בהמשך מתקדם הסיור לאזור האריזה של המפעל, שם מקבלים הילדים, וגם ההורים, את התשובה לשאלה שמטרידה ישראלים רבים: האם יש הבדל בין במבה בשקית של התינוק לבין במבה בשקית הכתומה? בנוסף צופים האורחים בסרט תלת-מימד מהנה ולבסוף נפגשים עם התינוק האמיתי של במבה."הבית של במבה" הפך מאז פתיחתו לאחד ממרכזי המבקרים ההומים בישראל. לאחרונה עבר הבית שיפוץ נרחב במסגרתו עוצבו מחדש חלקים וחדרים בבית והפכו לצבעוניים ומעניינים מבעבר.

משך הסיור בבית של במבה אורך כשעה ומותאם לילדים מגיל 5 ומעלה."


 
ובכן, אתמול אחרי הצהריים, ארזתי שני ילדים נלהבים במושב האחורי, (הבטיחו להם במבה! הרבה במבה!) והזדחלנו לנו לכיוון חולון. באופן מפתיע הגענו בזמן.

בחוץ קיבלו את פנינו עובדות המקום בחלוקים לבנים עם לוגו של אוסם. הן הובילו אותנו פנימה אל חדר הכינוס. שם ניצבו שולחנות כיבוד מלאים בכל טוב. עבור הילדים חיכו שולחנות עמוסי במבה לסוגיו השונים.


פגישה אישית מרגשת
עם הבובה של התינוק

שני ילדי אצו רצו, ופינו לעצמם מקום בזריזות בין שאר הילדים הרעבים, והתחילו לזלול, כאילו לא אכלו כלום מאז הבננה באוטו, לפני עשר דקות.

אחרי ששבענו, קיבלנו הרצאת מבוא + הדגמות, על המטאמורפוזה העוברת על גרעיני התירס, בדרך להפיכתו לשקית במבה. מעניין!
את ההסבר הדגימו לנו על מתקן המפשט את תהליך ייצור הבמבה , כדי שיובן גם על ידי הקטנים וגם ע"י הגדולים.

משם עברנו ל"הבית של במבה", הצבעוני והמקסים, התיישבנו וקיבלנו הסבר על אולמות הייצור אותם אנחנו עומדים לראות. כל אחד קיבל כובע לבן לאחסון הקוקיות והצמות, והמראה של כולם בתוך הכובעים האלה היה פשוט מלבב.

התחלקנו לשתי קבוצות, הראשונה התחילה בביקור באולם האריזה, והשניה באולם הייצור. אל אולם האריזה נכנסנו ממש פנימה, המוני שקיות במבה בגדלים ובצבעים שונים, עברו לידינו מכל הכיוונים.

הגדול שלי התלהב מהסטטיסטיקות, שדיווחו על חצי מיליון שקיות במבה שמיוצרות שם ביום,  ושאל את המדריכה שלנו כמה שקיות במבה יוצרו שם מאז שנפתח המפעל.  המדריכה התבלבלה קלות, ואמרה שהיא מניחה שממש המון.
בהפתעה: הכובע של במבה

אל אולם הייצור הצצנו מחלון ארוך, היו שם מיכלי ענק בגדלים שונים, בין השאר סיר ענקי בתוכו יוצרים פופקורן..... המון פופקורן.

אחרי הסיור, חזרנו ל"בית של במבה", שם קיבלנו משקפי תלת מימד וצפינו בסרטון עם התינוק של הבמבה........ 

אם חשבתי שהמראה של כל הקטנים בכובעים הלבנים היה הורס, הבנתי שטעיתי כאשר הם לבשו בנוסף גם את משקפי התלת מימד! אני במקום צפיה בסרט, לא הפסקתי לצלם. אותם.

אחרי הסרט היתה לנו פגישה אישית מרגשת עם הבובה של התינוק-של-במבה  קיבלנו שקית במבה, והזדמנות לתמונה למזכרת,  ביציאה עוד חיכו לנו מגנטים עם התמונות שצילמו אותנו במהלך הארוע, שקית ממתקים, כובע וחוברת עם מבוכים ומשחקים, שהעסיקו אותנו כל הדרך הביתה.

לסיכום, אורך הפעילות כשעה ומותאם לילדים מגיל 5 ומעלה. המקום מושקע מאוד, אפילו באולמות הייצור היו שלטי הסבר. הילדים שלי מאוד נהנו. גם אני. למדנו משהו, אכלנו טוב, ויצאנו עמוסי הפתעות. מומלץ!



הבית של במבה: מרכז מבקרים
שעות הפעילות: ראשון - רביעי: 9:00 - 17:30; חמישי: 9:00 - 13:00

להזמנות: 1-700-70-76-76

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה