29 במאי 2014

סדנת שבועות של מועצת החלב: מנות שילדים אוהבים



השבוע הוזמנתי לארוע רב-חושי מטעם LEADERS. "סדנת שף לכבוד חג השבועות",  שמרכזו שניים מהנושאים החביבים עלי: 1. מאכלי חלב 2. ילדים. 3. תזונה נכונה 4. צילום...(נו טוב אל תהיו קטנונים) בקיצור בדיוק בשבילי, אז הלכתי.

אך ברשותכם, רגע לפני הסיכום, כמה מילים שיווקיות מחכימות:

מידע שימושי נוסף - מוצרי חלב, נבחרת מנצחת של רכיבים תזונתיים

ארוחה משפחתית היא הזדמנות לזמן איכות, כאשר אנחנו ההורים זוכים לשבת עם הילדים ולשמוע איך עבר עליהם היום, לצחוק וליהנות בחברת המשפחה מסביב לשולחן. מחקרים מראים שאכילה משפחתית לא רק מקנה הרגלים, אלא גם משפרת את איכות תזונת הילדים, ושתזונתם של ילדים שאוכלים ארוחות משפחתיות מגוונת ומאוזנת יותר. תזונה מאוזנת היא המפתח לגדילה והתפתחות תקינה בילדים, וחשוב לספק את כל אבות המזון בתזונת הילדים.
החדשות הטובות הן, במוצרי חלב יש נבחרת מנצחת של רכיבים תזונתיים: חלבון מלא, ויטמין B12, A מגנזיום, אבץ וסידן. מוצרי החלב מעשירים את התזונה שלהם בשלל רכיבים חשובים, ומאפשרים לנו להעשיר בקלות את התזונה היומית של ילדינו בזכות מגוון רחב של מאכלים ומתכונים שאותם ילדים אוהבים!"
למידע נוסף כנסו:  חוברת חלב עושר תזונתי

אוקי מתחילים ...

התארחנו אצל אינס שילת-ינאי, שפית, ואפיק גבאי, צלם, אשר להם בלוג משותף בשם "תיק אוכל", היא אחראית על הכתיבה הקולינרית, והוא על הצד הויזואלי, האומנותי. מדליק!

הערב החל עם שאלה תמימה לכאורה: " מי טרם הכינה בצק שמרים".  הצבעתי. טעיתי. הייתי היחידה שהצביעה .. ועל כן נקראתי מיד אל שולחן העבודה של אינס, לחוות את הפעם הראשונה, התמיד מפחידה.

האמת, לא נורא מסובך כמו שזה נשמע. המנה שהכנו היתה "שבלול גבינה אפוי", ממולא בשלושה מטבלי גבינה שונים, המותאמים לטעמם של ילדים. את שארית הערב ליווה אותנו ריח האפיה הנהדר של השבלולים .

בהמשך הקשבנו לשרית עטיה, דיאטנית קלינית המתמחה בילדים, על חשיבות שילוב מוצרי החלב בתפריט היומי. שלהם, ושל כולנו. החלב מסתבר, מכיל הרבה מעבר לסידן. רשימת ערכים תזונתיים מפוארת. ומה שטוב במוצרי חלב זוהי משפחה שרוב הילדים אוהבים, ואשר ניתן להכין ממנה ארוחות שלמות ומגוונות. וטעימות! הסידן הוא בעל חשיבות גדולה בכל גיל, וקשה מאוד להגיע לכמות מספקת ממנו בלי שילוב של חלב בתפריט. וכמה ילדים אוהבים טחינה, שקדים וסרדינים?

במהלך הערב התוודענו לכמה דוגמאות משובחות למה ניתן להכין ממוצרי חלב. לגדולים, ולקטנים. בין הבישולים וההרצאות כובדנו במנות אישיות, טעימות מאוד, שהכינה אינס:  סלט גבינות ברוטב יוגורט וסילאן, סלט פסטה וגבינות, טורטליני במילוי גבינות על מצע של יוגורט וקרם עגבניות – כאשר הפסטה הוכנה לנגד עינינו. בסוף חיכו לנו שלל קינוחים.

לקראת סיום התוודענו למנכ"לית מועצת החלב החדשה, מיכל קראוס, שכבדה אותה בנוכחותה, ושמענו הרצאה קצרה ומעניינת על צילום אוכל, מאת אפיק גבאי.

כל משתתפת בערב קיבלה מתנה איכותית מבית "ארקוסטיל", קרשהגשה מהודר לגבינות, הכולל סט כלי חיתוך.
תודה רבה!

(שבלול הגבינה שהכנו)
בעלי שמח (קצת) לראותי אותי כששבתי הביתה ושמח (הרבה) לשבלול הגבינה שהבאתי לו לטעום.

המאפה , המכוון לטעם של ילדים, קצר שבחים רבים. לקראת בואה של חמותי בשבת, בחרתי מתוך חוברת המתכונים שקיבלנו , מתכון קצר ופשוט, עם  4 רכיבים שיש תמיד בבית: "מאפינס גבינות מלוח". (גם הוא מוגדר כמנה לילדים.)

הבת שלי , חובבת הבישול בת ה 6 ,עשתה בשמחה את רוב העבודה לבד. תוך חצי שעה כבר אכלנו את התוצאה הנפלאה – מעין פשטידה אישית, אוורירית בטעם עדין. לא יודעת מי התלהב יותר, הילדים או הגדולים.


אצרף כאן את המתכון, תהנו...


המרכיבים:

  • 1 חבילה של קוטג' או גבינה לבנה 250 גרם
  • 2 כוסות של כל הירקות שאוהבים: קצוצים או מרוסקים. (אנחנו גרדנו גזרים)
  • 5 כפות קמח תופח
  • 3 ביצים
  • מעט מלח ופלפל
ההכנה:

אופי בתבנית משומנת בחום של 180 מעלות כחצי שעה. בתאבון !

16 במאי 2014

סיפורה של עוגת גבינה ניו יורק יום הולדת הראשונה בעולם...



עוגת גבינה ניו יורק - מחלבות גד
אין כמו אתגר טוב להוציא ממני את המיטב, והפעילות האחרונה במסגרת Leader היתה בהחלט מאתגרת.

אוקי, אז על מה מדובר, אתם שואלים?

התבקשנו להכין עוגת גבינה ניו יורק בעזרת גבינת השמנת ניו יורק 30% של מחלבות גד עם טאץ' וטוויסט מיוחד.
קיבלנו מארז מפנק שלל מחלבות גד  לצורך הכנת עוגת ניו יורק המושלמת שכלל:

  • צידנית עם מגוון גבינות פרימיום של מחלבות גד (שמנת ניו יורקה חדשה וריקוטה פרסקה)
  •  תבנית אפייה עגולה, עבת דופן של המותג המוביל ארקוסטיל עם ציפוי נון סטיק וידיות סיליקון
  • מתכון קלאסי לעוגת ניו יורק ושאותו התבקשנו לשדרג...

אוקי, אז אם אתם קוראים ועוקבים  אחריי בבלוג (ותודה רבה וגדול  לכולכם על כך) אתם כבר יודעים, שמטעמים מובנים, אני בדר"כ מסתפקת ב קוטג' 1%.... כך שעוגות גבינה, למרות אהבתי הגדולה, מחוץ לתפריט הרגיל שלי.

והנה פתאום משום מקום זכיתי לתירוץ המושלם לשים בצד לרגע את אחוזי השומן, ולהכין עוגת גבינה!  יאאפי! עוגות גבינה. גבינות שמנת, גבינות בכלל... הרי אין טעים מזה בעיני.
 

אך מה לגבי הטוויסט והטאץ'? מה יהיה איתו?  כאן, בהצטרפות מקרים קוסמית, יצא שלבעלי התקרב תאריך יומולדתו בעיתוי מושלם! עלה בדעתי לשלב בין 2 האירועים ולהכין את עוגת גבינה ניו יורק יום הולדת הראשונה בעולם.

אגב זה שהוא מעדיף עוגות שוקולד בכלל, לא הפריע לי, מי שואל אותו
?


לקח מספר ימים מרגע הגעת המארז ועד שמצאתי את הזמן לשבת ולתכנן את העוגה.התיישבתי לבדוק שלא חסר לי אף אחד מהרכיבים במתכון, וניגשתי למקרר.... במקרר נשארה רבע קופסת  גבינה. מסתבר שבעלי והילדים זללו הכל במהלך השבוע.. רצתי לסופר הקרוב ורכשתי גבינות גד על מנת להשלים את החסר....
 
החומרים לתבנית בקוטר 24 ס"מ : 

לבסיס
150 גרם ביסקוויטים "פתי בר"
100 גרם חמאה מומסת

למלית
4 ביצים
3 גביעים (600 גרם) גבינת שמנת ניו יורק בטעם טבעי גד
1 קופסה (300) גרם ריקוטה פרסקה 9% גד
1 כוס  (200 גרם) סוכר
1 כף גדושה קורנפלור
1 כפית תמצית וניל אמיתית

לציפוי
מיכל שמנת חמוצה
2 כפות סוכר

אופן ההכנה
מחממים תנור ל 200 מעלות ומשמנים תבנית. מכינים את הבסיס – לוקחים קערה גדולה, 2 ילדים , 2 מערוכים או כל כלי מעיכה אחר, ובוחרים שעה בה השכנה למטה לא ישנה.
 
מרביצים לביסקוויטים עד למצב פירורים. מוסיפים חמאה ממוסת, ומערבבים לתערובת אחידה. משטחים את התערובת בתחתית התבנית ומהדקים. שומרים במקפיא.

בינתיים מכינים את המלית : מחלקים את הביצים שווה בשווה בין הילדים, חובבי שבירת הביצים. שוברים מעל קערה גדולה ומקווים שכמה שיותר מהביצים יכנס לקערה ולא מחוצה לה... טורפים,  מוסיפים גבינות, סוכר, קורנפלור ותמצית וניל ומערבבים לתערובת חלקה. יוצקים על הבסיס.
מנקים את משטח העבודה ואת הקטנים מכל השפריצים של הגבינות והביצים ומכניסים לתנור.

אופים 10 דקות ב 200 מעלות, מנמיכים את התנור ל 150 מעלות ואופים עוד 45-55 דקות עד שהעוגה יציבה בשוליים ורוטטת מעט במרכזה.
מערבבים את השמנת והסוכר ומצפים.

מצננים היטב, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל 6 שעות לפחות.

שלב האופציונאלי אך החשוב מכל

שולחים את אבא לחדר אחר, נותנים לילדים את מלאכת הקישוט,
 ומקבלים תוך כמה דקות עוגת יומולדת מפוארת עם הררי סוכריות צבעוניות , מחוררת באין סוף נרות.
מכבים אורות, מדליקים נרות וקוראים לו.
אוכלים מהר כדי שאחרים לא יסיימו הכל....

בתאבון !!!