7 בדצמבר 2014

פעילות נסיינים מועצת התמר - סיכום התנסות

היה כיף גדול במיוחד לכתוב פוסט זה. למה? כי יצא לכתוב ברשומה אחת על שני פירות בו זמנית. ולא סתם פירות, אלא פירות מתוקים ומפנקים במיוחד: התפוז והתמר.


נתחיל דווקא בתפוז. כוונתי לאתר "תפוז אנשים". האתר התחדש בשורה חדשה בעמוד הבית שלו: "משפיענים". שם מוצגות רשומות נבחרות מחברי הקהילה. תנחשו במי הם בחרו השבוע? כן כן, הנה אני, מככבת בעמוד הבית של אתר תפוז. הפכתי לסלבס אמיתי...  :)


זהו סיימתי להשוויץ. הגיע הזמן להתרכז בכוכב האמיתי של פוסט זה, פרי התמר. זכיתי להשתתף בפעילות מתוקה במיוחד "מתי אתה חושב תמר?". נשלחה לביתי קופסה נדיבה של "תמר כנרת", ובה שכנו זה בצד זה, 2 זנים של התמר: "המג'הול", ו"החלאווי" (מניחה שהשם מגיע מהשורש "חלו" בערבית משמעו מתוק).


אתר מועצת התמר מונה את יתרונות התמר: טבעי, דל נתרן ודל שומן, עשיר במינרלים ובנוגדי חמצון, משביע ומכיל 50% פחות קלוריות. באתר השוואה מעניינת בין התמר לבין גלידות, עוגות, שוקולד ועוגיות.
הַכְּצַעֲקָתָהּ? רציתי לבדוק זאת בעצמי... הזמנתי מספר חברות וניצלתי את ההזדמנות לערוך את הניסוי. כיבוד לאורחות  צריך? צריך. אז מה לדעתכם הן יעדיפו לאכול? הגשתי לשולחן 2 קערות. באחת פיזרתי שוקולדים שונים, ובשניה תמרים, הרבה תמרים. השעות חלפו, דיברנו, קישקשנו, ריכלנו ובין לבין גם אכלנו. דאגתי לתעד את הניסוי, לפני ואחרי. 

אז הנה הצלחת של השוקולדים:



והנה צלחת התמרים:


תוצאות הניסוי: צלחת התמרים התרוקנה. קערת השוקולד נותרה כמעט מלאה.
מסקנה: התמר יותר טעים, פחות משמין, והרבה (הרבה, הרבה הרבה) יותר בריא.

את שארית החבילה חיסלתי בחמש לפנות בוקר.  בחוץ חשוך, קר, כל העולם (הנורמלי) עוד ישן, אבל למי אכפת, כשעוד חצי שעה חדר הכושר שלי נפתח !! שתדעו לכם ש
ב5:30 בבוקר כל המכשירים בחדר כושר פנויים רק בשלי.
העניין הוא, שצריך לאכול. וב 5:00 בוקר , גם לי זה לא פשוט, וכאן נכנסים לתמונה התמרים. עוד סיבה מתוקה לקום בבוקר. הם טעימים, קלים לעיכול, (אפשר לאכול אותם ומיד להתחיל לרוץ ), האנרגיה שהם מספקים, כמעט מיידית, הם נשמרים זמן רב, (שלא כמו הבננות, המתחרות שלהן אצלי, המשחירות אחרי יומיים), וכשכל זה מגיע בשילוב אין ספור ערכים תזונתיים – מי צריך יותר?

זן החלאווי, שלא הכרתי, טעים. המג'הול לטעמי מצויין. ביקשתי מביתי בת ה 6, מיה, חובבת המתוקים, לטעום ולתת ציון, מ 1 ועד 10, לשני סוגי התמר. החלוואי קיבל אצלה ציון 10.  מאידך, כשטעמה את המג'הול, לא חשבה פעמיים והעניקה לו ציון 30 .
ומאז, אני דואגת לשלוח לילדה תוספת מתוקה לכריך של ארוחת עשר. תמר. 
תיק האוכל חוזר תמיד ריק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה